پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227732
بعد از حيدري، شيخ شبان و خراجي آنفولانزاي مرغي به هفشجان و دورک اناري رسيد/ مردم در پخت گوشت مرغ و تخم مرغ دقت کنند
تاریخ انتشار : 1395/11/25 10:53:35
نمایش : 991
مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري گفت: آنفولانزاي مرغي غير از روستاهاي شيخ شبان، حيدري و خراجي که کاملا تحت کنترل است فعلا مواردي از بيماري در بين طيور بومي در دورک اناري شهرستان کيار و هفشجان ديده شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالمحمد نجاتي مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري در مصاحبه اختصاصي با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: آنفولانزاي مرغي غير از روستاهاي شيخ شبان، حيدري و خراجي که کاملا تحت کنترل است فعلا مواردي از بيماري در بين طيور بومي در دورک اناري شهرستان کيار و هفشجان ديده شده است.

وي با بيان اينکه مردم نگران مصرف مرغ‌هايي که در بازار وجود دارد نباشند افزود: اين مرغ‌ها با نظارت کامل دامپزشکي و بصورت علمي کشتار مي‌شوند پس براي مصرف گوشت آن ها نگراني وجود ندارد.

نجاتي با اشاره به اينکه مشکل اساسي در خصوص مرغ‌هاي بومي است خاطرنشان کرد: اين مرغ‌ها به دليل اينکه در فضاي باز زندگي مي‌کنند و با پرندگان آزاد مانند گنجشک، کلاغ و... در ارتباط هستند بيشتر در معرض خطر بوده و بايد براي مصرف گوشت و تخم‌مرغ‌شان دقت بيشتر شود.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مردم هرگونه تلفات مشکوک را بلافاصله به ماموران دامپزشکي اعلام کنند تا ماموران با حضور در محل با معدوم‌سازي مرغ‌ها مانع از شيوع بيشتر بيماري شوند.

وي اضافه کرد: غرامت همه مرغ‌هاي معدوم شده به مردم پرداخت مي‌شود و مردم نگران خسارات وارده نباشند.

نجاتي يادآور شد: مردم تخم مرغ‌ها را به مدت پنج دقيقه در دماي ۷۰ درجه سانتي گراد و گوشت مرغ را به مدت نيم ساعت در دماي ۷۰ درجه سانتي گراد بپزند و از پخته شدن آن کاملا مطمئن شوند.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري ادامه داد: به مردم توصيه مي‌کنيم از تماس مستقيم با پرندگان در اين مدت خودداري کنند، افراد مسن، بچه ها و... با پرندگان در تماس نباشند و موارد تلفات احتمالي را اعلام کنند و از بيرون انداختن لاشه پرندگان در فضاي آزاد و محيط باز خودداري کنند.

نجاتي در پايان گفت: خوشبختانه تا به حال موارد ابتلاي انساني نه در دنيا و نه در کشور اعلام نشده و در اين استان نيز موردي ديده نشده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html